• Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
11 abr. 21
La Revista de Foment
Creant connexions creant oprotunitats
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
No Result
Veure tots els resultats

Els empresaris de l’Anoia presenten propostes per al rellançament de l’economia

gener 21, 2021
Temps estimat:5min. de lectura
A A
Compartir a TwitterCompartir a LinkedinEnvia per whatsapp

La Unió Empresarial de l’Anoia presenta l’informe que recull les conclusions, propostes i idees de futur sota el títol Empresa i Progrés. Conclusions i propostes dels fòrums sectorials i territorials de l’Anoia 2016.

La Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) ha assolit una fita important: reunir més de quatre-cents empresaris, agents polítics i socials de l’Anoia en un acte que ha volgut ser “el tancament del període resistencialista i l’inici d’una nova etapa de creixement marcada per la il·lusió i la cooperació empresarial”, en paraules del president Blai Paco.

L’acte, que va tenir lloc al Teatre l’Ateneu, ha estat la cloenda dels diferents fòrums sectorials i territorials que durant tot l’any 2016 s’han anat reunint a l’Anoia, amb la participació de gairebé 350 empreses, i ha servit per presentar el document “Empresa i progrés. Conclusions i propostes dels fòrums sectorials i territorials de l’Anoia de 2016” i on es recullen desenes de propostes per millorar la competitivitat de les empreses de l’Anoia, fet que el converteix en un ambiciós full de ruta empresarial de l’Anoia per als propers anys. En aquest acte, inèdit a la comarca, han tingut veu una mostra dels empresaris dels diferents sectors econòmics que han participat als fòrums.

El president de la UEA Blai Paco ha volgut remarcar que l’Anoia té molts motius per creure en el seu potencial, com l’especialització empresarial que fa que tingui molt sectors punters com ara el paper i el packaging, la moda, el metall o les TIC, i que és necessari donar-los visibilitat perquè tinguin més prestigi social i atreguin l’interès de persones formades.

Paco ha repassat les diverses lliçons i propostes que han sortit dels fòrums, algunes de les quals ja s’han materialitzat com la creació de grups sectorials, i ha fet un prec a les administracions perquè vagin de bracet en aquesta nova etapa que ha d’estar marcada per la cooperació entre empresaris però també entre representants públics. En la seva intervenció, el president de la UEA ha remarcat que les propostes que es recullen en el document que s’ha presentat són viables i s’ha compromès a tirar-les endavant amb el suport dels empresaris, entitats i administracions públiques.

32694089401_0e673c4a64_o El Fòrum Empresarial de l’Anoia també ha comptat amb la presència del Conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget, que ha assegurat que les dades demostren que l’economia es recupera a Catalunya i això es nota també a l’Anoia, fet que dóna motius per a l’optimisme, i ha posat l’accent en la importància de la cooperació a tots nivells: “si la cooperació és bona per a les empreses també ha de ser bona per a les administracions”, ha assegurat.

Per la seva banda, el vicepresident de la Diputació de Barcelona i alcalde d’Igualada Marc Castells ha afirmat en resposta a Blai Paco, que “des de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena es treballa per ampliar l’oferta de polígons industrials de manera conjunta” més enllà del terme municipal d’Igualada. Castells també ha aprofitat l’acte per anunciar un acord amb la Universitat de Lleida per reforçar l’oferta educativa del Campus Universitari i per expressar el seu desig que Igualada tingui pes polític en la nova vegueria Penedès i ha parlat de “coocapitalitat”.

Finalment ha tancat l’acte el periodista Antoni Bassas, que ha fet una xerrada motivacional sobre l’emprenedoria, repassant vivències i anècdotes per remarcar la importància de l’actitud i la formació a l’hora de tirar endavant projectes empresarials. L’acte ha estat presentat pel periodista igualadí Joan Maria Morros, cap d’Informatius de Rac1.

EL PROCÉS PARTICIPATIU EMPRESARIAL MÉS AMBICIÓS

El Fòrum Empresarial de l’Anoia ha estat un ambiciós procés participatiu per conèixer la realitat i les propostes del sector empresarial de l’Anoia que durant tot l’any 2016 ha reunit, sota el lideratge de la UEA, més de 300 empreses d’arreu de la comarca en diferents fòrums sectorials i territorials. Els empresaris hi han pogut expressar els seus neguits i propostes de millora. És tracta d’un exercici inèdit de cooperació empresarial que les empreses han valorat molt positivament i que fins i tot ja ha donat alguns resultats concrets en forma d’accions i aliances sectorials.

Els fòrums celebrats han aplegat empreses dels sectors de la construcció, el metall, l’immobiliari, el químic, el paperer, les TIC, les gestories i els concessionaris, entre d’altres. També s’han fet fòrums específics d’autònoms i de dones empresàries, a més dels fòrums territorials a Igualada, la Conca d’Òdena, l’Alta Anoia i l’Anoia Sud. En total 17 trobades amb altíssima participació, que permeten donar una visió transversal i completa de la realitat empresarial a l’Anoia, la segona comarca més industrial de Barcelona només per darrere del Moianès.

UN DOCUMENT CARREGAT DE PROPOSTES

Les més de trenta pàgines del document recullen idees dels empresaris per a reactivar el sector empresarial, com per exemple:

·En el terreny de la formació: millorar l’encaix entre l’oferta i la demanda de professionals qualificats, adequant el sistema educatiu a la realitat de les empreses i frenar la fugida de talent oferint formació adaptada a les necessitats de l’oferta de feina del territori, i donant a conèixer de forma mes atractiva l’oferta que generen els sectors madurs.32436703750_189e712f5e_o

·Per a la millora de la xarxa de comunicacions: impulsar el Quart cinturó (B-40), la variant Abrera-Masquefa per connectar l’Anoia Sud amb Abrera, millorar l’autovia A2, en una situació vergonyosa en el tram d’Igualada a Esparreguera (en vies de solució), reclamar un estudi tècnic de la Generalitat com ja tenen altres territoris perquè es resolgui la mobilitat de persones en transport públic entre Igualada i Barcelona i el desdoblament de la C-15.

·Per a la millora dels polígons industrials de l’Anoia: que hi hagi més coordinació entre administracions de la Conca d’Òdena per adaptar l’oferta de sòl industrial a la demanda, amb parcel·les més grans, bona provisió de serveis energètics i de telecomunicacions, i una comercialització organitzada, desplegament immediat de la fibra òptica i la tecnologia mòbil 4G als polígons i zones industrials, i intercedir davant les empreses elèctriques perquè es millori la qualitat del subministrament i s’evitin baixades de tensió i micro-talls.

·Per a reforçar la capitalitat d’Igualada: millorar la coordinació i lideratge dins la Conca d’Òdena perquè Igualada sigui una capital més forta, millorant les vies de comunicació entre els perímetres de la comarca i la i augmentant l’oferta de sòl industrial i naus.

·Per a fer conèixer l’especialització empresarial de l’Anoia: engegar campanyes per mostrar l’especialització empresarial de la comarca posant en valor tots els actius i projectes estratègics per tal d’atraure inversions, talent i sensibilitzar a la població vers les oportunitats laborals que ofereixen aquests sectors.

Tags: AnoiaDestacatOrganitzacionsUEA
Notícia anterior

Fepime, Foment, la UAO CEU i la UOC promouen formació específica en la Direcció i Gestió en Empresa Familiar

Següent notícia

Deducible.es permet als socis de FEPIME agilitzar les deduccions en R+D+i

También te puede interesar

Joan Guillén: “Els gremis tenim un paper rellevant en la recuperació econòmica”
Entrevistes

Joan Guillén: “Els gremis tenim un paper rellevant en la recuperació econòmica”

abril 9, 2021
Tornen els “Dijous endollats amb la FECOM”
Organitzacions

Tornen els “Dijous endollats amb la FECOM”

abril 6, 2021
Col·loqui de CCOC i ASINCA amb la Presidenta del Port de Barcelona
Noticies

Col·loqui de CCOC i ASINCA amb la Presidenta del Port de Barcelona

març 15, 2021
AEBALL i Fundació MAPFRE, compromesos amb la integració laboral i l’ocupació
Organitzacions

AEBALL i Fundació MAPFRE, compromesos amb la integració laboral i l’ocupació

març 12, 2021
La UEA presenta una nova oferta formativa per a les empreses i autònoms
Noticies

La UEA presenta una nova oferta formativa per a les empreses i autònoms

febrer 11, 2021
El Berguedà necessita posar en marxa el polígon d’Olvan per atraure noves empreses a la comarca
Noticies

El Berguedà necessita posar en marxa el polígon d’Olvan per atraure noves empreses a la comarca

febrer 11, 2021

Agenda

març

abril 2021

maig
DL
DM
DX
DJ
DV
DS
DG
29
30
31
1
2
3
4
Esdeveniments per abril

1st

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

2nd

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

3rd

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

4th

Sense esdeveniments
5
6
7
8
9
10
11
Esdeveniments per abril

5th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

6th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

7th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

8th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

9th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

10th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

11th

Sense esdeveniments
12
13
14
15
16
17
18
Esdeveniments per abril

12th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

13th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

14th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

15th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

16th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

17th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

18th

Sense esdeveniments
19
20
21
22
23
24
25
Esdeveniments per abril

19th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

20th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

21st

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

22nd

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

23rd

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

24th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

25th

Sense esdeveniments
26
27
28
29
30
1
2
Esdeveniments per abril

26th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

27th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

28th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

29th

Sense esdeveniments
Esdeveniments per abril

30th

Sense esdeveniments

El més llegit

  • Sor Lucía Caram: “Els que han donat un gran suport al tercer sector en aquesta crisi han estat els ciutadans i les empreses”

    Sor Lucía Caram: “Els que han donat un gran suport al tercer sector en aquesta crisi han estat els ciutadans i les empreses”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Entrevista a Benet Maimí, director de l’Àrea de Negoci i Relacions Institucionals de Foment del Treball: ”On ser-hi és important”.

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • FELMAR SALUD preveu tancar el 2020 amb una facturació de 1.500.000€

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Maria Rosa Rotondo (APRI): “El lobby debe entenderse como algo positivo que contribuye a mejorar el diálogo”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Alfred Rodríguez Picó: “La meteorologia afecta negativament al 70% dels negocis”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Marketplace Avantatges i descomptes Fes créixer el teu negoci Formació​ COVID-19 Prevenció de riscos laborals
  • Condicions d’ús
  • Privadesa
  • Política de galetes

© 2020 Foment del Treball

No Result
Veure tots els resultats
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte

© 2020 Foment del Treball