De la Memòria d’activitats del 2016 presentada a l’Assamblea destaca l’èxit dels diferents serveis que AEBALL posa a disposició dels seus socis per promoure la cooperació empresarial.
AEBALL ha celebrat la seva Assemblea General Anual, en la que els socis han aprovat els comptes de l’entitat corresponents a l’exercici anterior, el de l’any 2016, així com el pressupost per l’exercici en curs, el 2017. A més, el president de l’entitat, Manuel Rosillo, i la Directora General, M. Rosa Fiol, han presentat els seus informes relatius a les tasques desenvolupades durant el darrer exercici i les perspectives de futur.
MEMÒRIA 2016
Durant l’Assemblea, s’ha aprovat la Memòria d’activitats i serveis de l’exercici 2016, de la que destaquen entre els seus serveis habituals de formació, borsa de treball, etc., l’èxit de les diferents eines que AEBALL posa a disposició dels seus socis per promoure la cooperació empresarial, AEBALL amb la Xarxa Catalunya Emprèn, el lideratge d’AEBALL en la Responsabilitat Social Corporativa, i l’èxit de les jornades informatives i les accions formatives.
Cooperació Empresarial
AEBALL facilita la cooperació empresarial mitjançant eines como el servei d’ofertes i demandes industrials, les exitoses trobades de Networking, una base de dades de més de 12.000 empreses del territori i un butlletí de notícies, el Noticiero Empresarial, que publica els èxits, novetats i iniciatives del socis que arriba a més de 8.500 destinataris del món econòmic i empresarial. Durant el 2016 el Noticiero Empresarial va publicar més de 370 iniciatives del seus socis, al llarg dels 47 butlletins enviats.
Entre les plataformes de Networking que AEBALL posa a disposició dels seus socis, hi ha: El Fòrum Empresarial del Llobregat, El Club de Responsables de RRHH i APEL’H (Agrupació d’empreses de la Plaça Europa, Gran Via i Polígon Pedrosa.)
El Fórum Empresarial del Llobregat és el marc de trobada i coneixement dels directius i empresaris del territori, i es consolida como a marc de relació i reflexió de L’Hospitalet i Baix Llobregat, havent passat més de 8 anys des de la seva inauguració. Durant l’any 2016 el Fòrum va organitzar 14 trobades amb diferents personalitats del món social, econòmic, i empresarial, que van comptar amb la participació de més de 750 empresaris i directius de l’àrea del Llobregat.
Les trobades són habitualment en format de desdejuni-col·loqui, i els convidats del 2016 han estat Enric Fossas, Rector Magnífic de la UPC; Albert Buxadé, Director General de Vodafone per Catalunya i Aragó; M.Helena de Felipe, Presidenta de FEPIME Catalunya; Dolors Bassa i Coll, Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies; Ramón Adell, President de la Societat d’Estudis Econòmics; Guillem López Casasnovas, Catedràtic d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona; Jordi Baiget, Conseller d’Empresa i Coneixement; Antonio Garamendi, President de CEPYME, CONFEMETAL i Vicepresident de la CEOE; i Josep Perpinyà, President del Consell Comarcal del Baix Llobregat i alcalde de Sant Just Desvern.
Dins del Cicle d’Infraestructures el Fòrum va col·laborar en la organització de 4 taules rodones sobre el paper de les infraestructures al desenvolupament econòmic del Baix Llobregat i L’Hospitalet, de la mà de BCN Content Factory i el Cercle d’Infraestructures.
El mes de desembre, la seu del Fòrum Empresarial del Llobregat, va acollir la 1a Nit Solidària amb la Recerca contra la Fibrosi Quística, amb l’objectiu de recaptar fons per impulsar un projecte d’investigació biomèdica i de donar a conèixer la tasca que du a terme l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL).
Emprenedoria
D’altra banda, AEBALL segueix a la Xarxa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, alhora desenvolupa la seva activitat com a Punt PAE (Punt d’Atenció a l’Emprenedor) integrat a la xarxa CIRCE del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme. Dins d’aquest servei de Catalunya Emprèn, AEBALL va atendre de forma personalitzada durant el 2016 a 112 emprenedors i noves empreses, va organitzar 12 accions formatives adreçades a aquest col·lectiu, així com 17 accions de sensibilització, des de notes de premsa, jornades informatives i la realització de materials, fulletons, cartells, etc. per poder sensibilitzar a la població en general.
Responsabilitat Social Corporativa
AEBALL també va continuar aquest 2016 amb el seu compromís amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Es va organitzar una sessió informativa per explicar quins avantatges pot aportar la responsabilitat a les empreses. També es van impulsar alguns programes que suposen per a les empreses l’oportunitat de contractar contribuint a la inserció socio-laboral de persones joves, majors de 45 anys, o altres col·lectius que estiguin en risc d’exclusió. Aquests programes a més contemplen avantatges o ajuts per a les empreses contractants, com el programa “Fem Ocupació per a Joves”, “Millora de l’ocupabilitat per a persones majors de 45 anys”, “Accedemos” o “Junts ho podem fer”.
Per últim, AEBALL segueix impulsant la participació d’empreses associades en un projecte liderat per la Iniciativa per la Reforma Horària, la plataforma per la racionalització del horaris, consolidant així el seu lideratge en la promoció de la reforma horària i la conciliació de la vida familiar i personal a les empreses.
Els Serveis d’AEBALL
Pel que fa als serveis ordinaris de l’entitat, durant el 2016:
• Es van impulsar accions i iniciatives per als socis amb col•laboracions habituals i es van signar nous convenis per proporcionar nous descomptes i avantatges a les empreses associades,
• Des del Servei de Borsa de Treball es van gestionar més de 200 ofertes laborals i es van rebre més de 20.000 currículums,
• AEBALL va oferir a les seves empreses més de 5.500 hores de formació repartides en 132 cursos diferents de la qual van gaudir més de 619 alumnes,
• Destaca l’èxit de les jornades informatives, amb l’assistència de més de 700 empresaris i directius,
• L’entitat ha seguit impulsant diferents accions d’internacionalització, en forma de jornades, missions, participació a fires, etc.