Els forats sobre regulació en criptomonedes i les necessitats de les pimes en el procés de digitalització han estat els temes centrals de la sessió de treball amb l’ACEE.
L’Associació Catalana d’Empresàries i Executives ha acollit aquest dijous una nova sessió del III Congrés de la Micro, Petita i Mitjana empresa de Catalunya 2018 que organitza Fepime Catalunya amb més d’una vintena de trobades territorials i sectorials a tot el territori.
En matèria de digitalització, les empresàries catalanes estan d’acord amb la necessitat de comptar amb una estratègia abans d’abordar un procés de transformació digital que integri totes les necessitats de la pime.
En aquest sentit, destaquen la importància de comptar amb un bon assessor ja que no és el mateix tenir habilitats com a empresària que comptar amb coneixements tècnics de les noves tecnologies. Per això les pimes necessiten suport de diferents proveïdors a nivell de web, disseny, community manageer, marketing, CRM, etc.
Durant la sessió també s’ha posat damunt la taula el sorgiment de les criptomonedes i els obstacles per obtenir una llicència per operar-hi. Es denuncia que hi ha molts forats en matèria reguladora i fiscal.
Segons les empresàries, els 4 problemes principals de treballar amb criptomonedes són la seguretat, la regulació, la fiscalitat i la volatilitat del valor del bitcoin. Per això demanen que l’administració porti a terme una regulació clara que permeti desenvolupar negocis amb criptomonedes.
Fepime Catalunya farà arribar totes les conclusions del congrés, que s’exposaran en un acte de cloenda el proper 4 de juny a Barcelona, a les administracions públiques i partits polítics.