• Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
09 febr. 23
La Revista de Foment
Creant connexions creant oprotunitats
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
No Result
Veure tots els resultats

La manca de personal qualificat és la principal preocupació de les pimes catalanes

04/06/2018
Temps estimat:4 mins read
A A

Fepime Catalunya exposa les principals conclusions del 3r Congrés de la Micro, petita i mitjana empresa de Catalunya en un gran acte de cloenda a Barcelona. 

Fepime Catalunya ha presentat aquest dilluns a Barcelona les principals conclusions del Congrés de la Micro, Petita i Mitjana empresa de Catalunya 2018. Es tracta d’un congrés que s’ha allargat quatre mesos i en el que s’han celebrat 22 trobades amb organitzacions empresarials territorials i sectorials adherides a Fepime Catalunya (que representen més de 200.000 pimes) amb l’objectiu de fer una radiografia real de les necessitats que tenen les pimes catalanes per continuar sent competitives.

Més enllà de les necessitats específiques de cada sector o territori, les conclusions mostren que hi ha cinc temes transversals que s’han repetit en totes i cada una de les sessions. La més rellevant, tenint en compte els elevats nivells de desocupació juvenil a Catalunya, és la dificultat per trobar personal qualificat.

“Totes les associacions ens han exposat el mateix: no troben professionals qualificats en la majoria de sectors – construcció, mecànics, frigoristes, torners, fusters, etc. I això ens porta a reflexionar sobre l’enfoc que s’ha fet de la Formació Professional perquè és totalment contradictori que mentre tenim joves universitaris a l’atur els empresaris no trobin professionals tècnics amb formació intermèdia”, explica Maria Helena de Felipe, presidenta de Fepime Catalunya.

Aquesta inquietud lliga amb una altra de les conclusions del congrés: la necessitat de redefinir la Formació Professional. Els empresaris catalans han exposat que és imprescindible que els plans de formació recullin i s’adaptin a les necessitats de la indústria per evitar que la bretxa entre la formació i l’ocupació sigui cada cop més gran.

Entre les propostes que fa Fepime Catalunya en aquest àmbit destaquen la recomanació d’establir una relació fluida i efectiva entre educació i empresa i també facilitar a les micro i petites empreses els models de Formació Professional Dual adaptats a les seves característiques.

La digitalització, el futur de la pime catalana

La tercera edició del congrés s’ha centrat en la necessària transformació digital que han d’implementar les pimes catalanes per seguir competint al mercat en igualtat de condicions.

“És imprescindible que les micro i les petites empreses s’afegeixin com més aviat millor a l’adaptació digital. No poden perdre el tren, perquè si ho fan deixaran de ser competitives, estaran en desigualtat i, en el pitjor dels casos, es veuran obligades a tancar”, ha afirmat De Felipe.

Entre els principals entrebancs que han mostrat els empresaris davant la digitalització destaquen l’elevat cost econòmic; la manca de coneixement del nou entorn digital; la necessitat de dependre de terceres persones externes a l’empresa i la desconfiança que això comporta.

En aquest sentit, les recomanacions de Fepime Catalunya per inspirar a les administracions públiques a millorar la competitivitat i el creixement de la pime catalana passen per realitzar campanyes de sensibilització sobre la urgència d’abordar la digitalització, la creació d’oficines de consultoria per a petites empreses i la deducció fiscal de les inversions en I+D+i, entre altres.

Millors infraestructures i més agilitat administrativa

A totes les sessions de treball i en cada un dels territoris els empresaris han posat damunt la taula la necessària millora en infraestructures relacionades amb el transport com a prioritat per mantenir la competitivitat. Entre les demandes més reiterades hi ha l’alliberament de certs peatges; el desenvolupament del Corredor Mediterrani; major inversió en Rodalies i millora del transport ferroviari de mitja distància, entre d’altres.

També en matèria d’infraestructures en telecomunicacions es reivindica la implantació i desplegament de la fibra òptica a tots els polígons industrials de Catalunya per tal que les pimes tinguin les eines necessàries per adaptar-se a la digitalització.

Pel que fa als tràmits administratius, els empresaris posen de manifest que la lentitud i la dificultat de certes gestions suposa un entrebanc per a l’activitat econòmica i productiva i demanen que se simplifiquin processos d’ordenances fiscals, taxes, bonificacions, etc.

Fepime Catalunya proposa l’eliminació de les duplicitats entre tots els nivells d’administracions públiques, el desplegament definitiu de la Finestreta Única Empresarial i aplicar estratègies d’una sola vegada (‘once-only’) engegades en el marc dels plans d’acció europeus d’administració electrònica per minimitzar les càrregues administratives a les empreses.

“Des de Fepime Catalunya hem elaborat un seguit de recomanacions sobre les cinc principals inquietuds que hem detectat a tot el territori per tal d’inspirar a les administracions públiques a buscar les reformes i solucions necessàries per contribuir a la millora de la competitivitat i creixement de les pimes que, no ho oblidem, representen el 97% del teixit empresarial català”, ha afirmat la presidenta de Fepime.

Acte de cloenda del 3r Congrés de la Micro, Petita i Mitjana empresa de Catalunya

Fepime Catalunya ha donat a conèixer les conclusions del congrés en un acte a la seu de la patronal a Barcelona que ha comptat amb la participació del President de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Juan Rosell; el Secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Joan Aregio; el Secretari General del Comitè Econòmic i Social Europeu, Luis Planas; el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà i el president de la Confederación Española de la Pequeña y Mediana Empresa, Antonio Garamendi, entre altres.

Podeu descarregar el dossier de conclusions del 3r Congrés de la Micro, Petita i Mitjana empresa de Catalunya 2018 en aquest enllaç.

Tags: congrésDestacatdigitalitzacióMaría Helena de Felipe
Notícia anterior

Fepime Catalunya, present al Bizbarcelona

Següent notícia

L’empresariat del Montsià aposta per la creació i retenció de talent a les Terres de l’Ebre

También te puede interesar

Implantar noves indústries per retenir el talent jove a les terres de l’Ebre, una de les prioritats de l’AECE
FEPIME Catalunya

Implantar noves indústries per retenir el talent jove a les terres de l’Ebre, una de les prioritats de l’AECE

14/04/2021
Foment del Treball i Pimec demanen mantenir les eleccions al Parlament de Catalunya el 14 de febrer
FEPIME Catalunya

Foment del Treball i Pimec demanen mantenir les eleccions al Parlament de Catalunya el 14 de febrer

21/01/2021
FEPIME Catalunya

Es presenta la “Guía sobre Mercados Cotizados para pymes” per ajudar les pimes a aconseguir alternatives de finançament

11/12/2020
FEPIME Catalunya

El 35,3% de les empreses catalanes accelera la seva transformació digital en plena pandèmia

24/11/2020
FEPIME Catalunya

Ponencia de Maria Helena de Felipe en el Congreso de los Diputados sobre las consecuencias derivadas del Brexit

21/10/2020
FEPIME Catalunya

Fepime y Fundación Mapfre, comprometidos con los autónomos, las pymes y el empleo

13/10/2020

El més llegit d'avui

  • Esther Riambau (Oniria Therapeutics): “Desenvolupem nous fàrmacs per eliminar les cèl·lules tumorals persistents als tractaments convencionals”

    Esther Riambau (Oniria Therapeutics): “Desenvolupem nous fàrmacs per eliminar les cèl·lules tumorals persistents als tractaments convencionals”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Clara Nafría (Woopdo): “Hem desenvolupat una eina social que fomenta les relacions presencials i positives”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Josep Maria Mestres del Valle (TEXFOR): “La industria tèxtil necessita un enfocament intel·ligent de la legislació”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • La Fundació Montserrat Caballé presenta les activitats per al 2023

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Angela Jordana (WHI-Institute): “MyMdA es una aplicación móvil que protege la salud y bienestar mental de los adolescentes”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Marketplace Avantatges i descomptes Fes créixer el teu negoci Formació​ COVID-19 Prevenció de riscos laborals
  • Condicions d’ús
  • Privadesa
  • Política de galetes

© 2020 Foment del Treball

No Result
Veure tots els resultats
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte

© 2020 Foment del Treball

Manage Cookie Consent
Aquesta web utilitza galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}