• Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
03 jul. 22
La Revista de Foment
Creant connexions creant oprotunitats
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
No Result
Veure tots els resultats

Jordi Mestre: “S’ha revertit la situació i tornem a escoltar parlar de turisme en positiu”

gener 21, 2021
Temps estimat:5 mins read
A A

El Gremi d’Hotels de Barcelona percep un canvi de missatge de l’Ajuntament de Barcelona vers l’activitat turística.

El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Mestre, ha fet balanç aquest matí en roda de premsa de l’ocupació als hotels de la ciutat durant la temporada d’estiu i també ha analitzat la situació del sector turístic a la ciutat de Barcelona.

Principals xifres de la campanya d’estiu

El GHB destaca la millora de les dades del sector respecte a l’any 2018, amb un increment del preu mig i la facturació als mesos d’estiu (juliol i agost) al voltant del 5%, tot i que encara queden lluny de 2017, amb un 8% menys en preu i facturació respecte aquell any.

Des del mes de gener fins al mes d’agost, l’ocupació als establiments hotelers de la capital catalana ha estat d’un 83,8%, xifra que representa un 2,9% més respecte el mateix període de l’any anterior. El preu mig s’ha situat en 140,93 euros, un 4,5% superior al del 2018 i la facturació en 118,14 euros, un 7,5% d’increment en relació a l’any passat.

Les dades concretes dels dos darrers mesos posen de manifest que durant el mes de juliol l’ocupació es va situar en un 90,9%, un 0,4% menys respecte l’any passat, mentre que el preu mig va ser de 155,34 euros, un 3,3% superior al 2018, i la facturació en 141,25 euros, una xifra que representa un increment del 2,9%.

Durant el mes d’agost l’ocupació ha estat d’un 89,9%, un 2% més respecte l’any passat, el preu mig ha sigut 144,58€, un 4,4% més respecte a 2018 i la facturació en 129,98%, un 6,5% més respecte l’any passat.

Estiu marcat pels incidents en matèria de seguretat i vagues a l’aeroport

El Gremi ha destacat que la ciutat ha patit incidències que posen en risc la imatge i la qualitat de la destinació com ara els incidents en matèria de seguretat o les vagues a l’aeroport.

Pel que fa a la seguretat a la ciutat, celebra la proclamació d’Albert Batlle com a tinent d’alcalde i, ha recordat que juntament amb Foment del Treball i els principals agents del comerç i el turisme de Barcelona, el GHB ha consensuat un seguit de propostes per compartir amb les administracions competents: sol·licitar una reforma del Codi Penal, crear jutjats especials d’instrucció per a la seguretat ciutadà i impulsar noves polítiques de seguretat i prevenció.

El Gremi també ha recordat que participa activament amb el desenvolupament del Pla Estratègic “Barcelona ciutat segura” impulsat pel Departament d’Interior. Tanmateix, l’entitat considera que les vagues a l’aeroport són un fet inadmissible que priva a la gent de la seva llibertat de moviment i indica que hauria de ser abordat seriosament per les parts implicades per evitar que es repeteixin cada any les mateixes imatges.

Canvi en el missatge de l’Ajuntament de Barcelona vers l’activitat turística

En el decurs d’aquesta roda de premsa, el president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Mestre, ha posat en relleu el canvi de missatge de l’Ajuntament de Barcelona vers a l’activitat turística: “S’ha revertit la situació i tornem a escoltar parlar de turisme en positiu” i ha apuntat que: “és un fet molt important, que ens ha de permetre a tots sumar i no restar”.

Treball conjunt entre institucions públiques i privades per la promoció de la ciutat

En aquest sentit, Jordi Mestre també ha destacat: “Hem de ser conscients de la importància que té per a la promoció de la ciutat la relació i el treball conjunt entre l’àmbit públic i privat” i ha recordat que: “No hem de centrar els esforços en augmentar el nombre de visitants, sinó en millorar la qualitat i el perfil del turisme”. Jordi Mestre ha incidit també en aquest punt en la importància del turisme de negocis, un segment que ha descrit com a vital i estratègic per a la ciutat de Barcelona.

PEUAT

Tanmateix, després de les sentències publicades del PEUAT, el Gremi d’Hotels considera que el moment resulta idoni per dialogar i concretar una proposta que doni resposta a les necessitats reals del sector hoteler de la ciutat, incorporant els elements que resultin pertinents, suprimint els elements perjudicials pel sector i, permetent aclarir els dubtes que genera l’actual Pla.

En aquest sentit, Jordi Mestre ha afirmat que el Gremi d’Hotels de Barcelona estén la mà a l’Ajuntament de Barcelona per trobar els mecanismes que propiciïn el desenvolupament i el manteniment de l’oferta d’allotjament turístic de qualitat a tots els barris de la ciutat.

Situació actual de les llars compartides a la ciutat

En referència a les llars compartides, el Gremi d’Hotels continua pendent de l’ordenació d’una modalitat, ara mateix no regulada, que comporta perills per a la qualitat i l’excel·lència turística i genera afectacions sobre la convivència veïnal.

En aquest sentit, Jordi Mestre ha recordat que s’ha produït un traspàs de milers de pisos turístics il·legals cap a llars compartides aprofitant aquesta situació. Per aquest motiu, el Gremi sol·licita una regulació real i clara d’aquestes noves modalitats.

Proposta d’aplicar un recàrrec a l’impost turístic de Barcelona

Davant la proposta del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Barcelona d’aplicar un recàrrec a l’impost turístic, Jordi Mestre ha recordat que l’entitat ha manifestat la seva oposició rotunda en contra d’aquesta mesura: “Estem davant d’una falta de sensibilitat molt important dels polítics. En un moment crític, en que ens trobem immersos en una crisi de les dimensions de la fallida de Thomas Cook, amb conseqüències molt grans a llarg termini per a la indústria turística, un anunci d’aquest tipus demostra una total falta de respecte cap a un dels sectors més importants del país”.

En aquest sentit, ha incidit en que el Gremi d’Hotels constata un tracte desigual per part de les administracions vers el sector empresarial de l’allotjament turístic en comparació a altres activitats beneficiàries de l’activitat turística, pel que fa a l’esforç exigit per obtenir finançament que ajudin a les polítiques públiques que han de fomentar l’encaix de l’activitat amb el seu entorn.

Al respecte Jordi Mestre ha afirmat que: “Qualsevol proposta de modificació de l’Impost turístic, o de noves imposicions que gravin l’activitat turística, ha de passar per una ampliació de la base amb la incorporació de nous actors, que assumeixin la seva coresponsabilitat en aquesta matèria”.

Així mateix, ha recordat que: “Aquest debat constant respecte a la modificació de l’impost turístic genera una situació d’incertesa al sector, que es transmet a l’escenari global de la indústria turística, restant un elevat grau de competitivitat a la destinació, especialment a la seva vessant de ciutat capdavantera en grau d’atracció per el turisme de negocis”

 

Tags: Destacatgremi hotelsJordi MestreOrganitzacions
Notícia anterior

Neus Lloveras, nova presidenta de la Federació Empresarial del Gran Penedès

Següent notícia

Diferenciar-se per ser competitives: el repte de les empreses del metall de l’Anoia

También te puede interesar

El projecte “Sí, i millor! Di-Capacitat i Talent”, de FECETC i fundació CIES, eines per afavorir la inclusió de persones amb discapacitat al mercat laboral
Noticies

El projecte “Sí, i millor! Di-Capacitat i Talent”, de FECETC i fundació CIES, eines per afavorir la inclusió de persones amb discapacitat al mercat laboral

març 29, 2022
Las empresas industriales de amec aumentan un 23,5% las exportaciones en 2021
Noticies

Las empresas industriales de amec aumentan un 23,5% las exportaciones en 2021

març 25, 2022
hidrogeno
Noticies

El sector metal·lúrgic aposta per l’Hidrogen Verd com a font d’energia i oportunitat de negoci

març 25, 2022
curs mesures ambientals
Noticies

Nou alumnes finalitzen el curs de mesures ambientals al Berguedà

març 25, 2022
Constitució de la Taula de l’Automoció del Garraf
Noticies

Constitució de la Taula de l’Automoció del Garraf

març 25, 2022
AECE Conveni Mapfre
Noticies

L’AECE i Fundació MAPFRE compromesos amb la integració laboral i l’ocupació

març 22, 2022

El més llegit d'avui

  • Josep Ribera: “L’esforç i la il·lusió són els secrets d’Ara Vinc”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fundación Salud y Persona: “Una buena salud mental es fundamental para el rendimiento y productividad de las empresas”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • L’ACEB recupera la figura de l’aprenent al Berguedà

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Enrique Lacalle Coll, Victor Grifols Deu i Raimon Grifols Roura guardonats amb les Medalles d’Honor de Foment del Treball

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Yolanda Ansó (Solid): “Fundamos Solid con el propósito de crear la mejor agencia de inbound marketing del país”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Marketplace Avantatges i descomptes Fes créixer el teu negoci Formació​ COVID-19 Prevenció de riscos laborals
  • Condicions d’ús
  • Privadesa
  • Política de galetes

© 2020 Foment del Treball

No Result
Veure tots els resultats
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte

© 2020 Foment del Treball

Manage Cookie Consent
Aquesta web utilitza galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}