• Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
18 maig 22
La Revista de Foment
Creant connexions creant oprotunitats
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte
No Result
Veure tots els resultats
La Revista de Foment
No Result
Veure tots els resultats

Les empreses de l’Anoia quantifiquen entre 2.000 i 200.000€ les pèrdues econòmiques pel Covid-19

gener 21, 2021
Temps estimat:3 mins read
A A
Compartir a TwitterCompartir a LinkedinEnvia per whatsapp

La Unió Empresarial de l’Anoia ha fet un recull de dades entre els seus associats per conèixer la seva situació actual. 

Després de més de tres setmanes de l’inici del confinament a la Conca d’Òdena i arran de la publicació al BOE del Reial Decret 10/2020, publicat diumenge 29 de març, en què es restringia l’activitat empresarial i industrial a tot el país (exceptuant serveis essencials), la situació de moltes empreses ha canviat.

En aquest sentit, la UEA ha fet un recull de dades entre els seus associats per conèixer la seva situació actual i tenir més arguments per demanar i fer pressió als governs, català i central, amb mesures i respostes per les empreses i els treballadors del territori.

Segons l’enquesta, llançada a 1 d’abril, i amb una mostra de 155 empreses que han respost, es desprèn que més de la meitat de les empreses estan tancades (55,1%) o tancaran aviat (5,8%), i la resta estan obertes o bé son autònoms (que treballen parcialment).

Els motius que han fet a abaixar la persiana a les empreses són majoritàriament l’obligació legal del Reial Decret, la impossibilitat de fer teletreball, la falta de comandes i la baixada del volum de feina. Pel que fa a les empreses que resten obertes, són serveis essencials o treballen per empreses que ho són (66’3%), o fan teletreball (29’5%).

Pel que fa als ERTOS, la meitat de les empreses enquestades n’han presentat, i un 12% més probablement el presentaran en els pròxims dies. La majoria d’aquests expedients (un 85’2%) estan en tramitació i només un 13’6% estan concedits.

A nivell de pèrdues econòmiques, segons els enquestats, gairebé el 70% de les empreses que ja poden valorar les pèrdues, quantifica que entre març i abril perdran entre 2.000 i 200.000€ majoritàriament. En total, les pèrdues de les 110 empreses que han pogut quantificar-les, ascendiran com a mínim, a 12’9 M d’EUR.

Davant d’aquestes xifres, la Unió Empresarial de l’Anoia referma la seva posició de valorar d’insuficients les ajudes aprovades per l’administració i exigeix que s’implementin mesures complementàries a aquestes ajudes per poder afrontar amb mínimes garanties la situació excepcional en la que es troba l’empresariat anoienc. Així també ho han expressat la majoria de les empreses que han respost l’enquesta. En concret, el 85’7% consideren que les mesures adoptades pel govern central i el Govern de la Generalitat són insuficients i arriben tard.

Pel que fa a les peticions del teixit empresarial per fer front a la situació econòmica, la majoria coincideixen en la necessitat de facilitats econòmiques i administratives (exempció d’impostos, obligacions tributàries, d’entitats de crèdit…), la resolució immediata dels treballadors afectats pel confinament de la Conca d’Òdena, i la desprotecció dels autònoms (quotes, impostos, situació dels autònoms societaris, ..).

La Unió Empresarial de l’Anoia segueix amb atenció les novetats i els canvis que s’aproven a nivell econòmic i empresarial ja que cada decisió que pren l’administració afecta directament a l’empresariat de la comarca. En aquest sentit, des de l’entitat, es deixarà oberta l’enquesta feta als associats per tal que de poder recollir molts més dades i fer força i pressió als governs. (enllaç de l’enquesta: https://lnkd.in/dM6Steg)

Tags: COVID-19DestacatOrganitzacionsUEA
Notícia anterior

El teixit empresarial del Berguedà reclama a les administracions locals mesures econòmiques urgents per fer front a l’impacte del COVID-19

Següent notícia

Més del 38% de les empreses de L’Hospitalet i el Baix Llobregat han cessat totalment la seva activitat

También te puede interesar

El projecte “Sí, i millor! Di-Capacitat i Talent”, de FECETC i fundació CIES, eines per afavorir la inclusió de persones amb discapacitat al mercat laboral
Noticies

El projecte “Sí, i millor! Di-Capacitat i Talent”, de FECETC i fundació CIES, eines per afavorir la inclusió de persones amb discapacitat al mercat laboral

març 29, 2022
Las empresas industriales de amec aumentan un 23,5% las exportaciones en 2021
Noticies

Las empresas industriales de amec aumentan un 23,5% las exportaciones en 2021

març 25, 2022
hidrogeno
Noticies

El sector metal·lúrgic aposta per l’Hidrogen Verd com a font d’energia i oportunitat de negoci

març 25, 2022
curs mesures ambientals
Noticies

Nou alumnes finalitzen el curs de mesures ambientals al Berguedà

març 25, 2022
Constitució de la Taula de l’Automoció del Garraf
Noticies

Constitució de la Taula de l’Automoció del Garraf

març 25, 2022
AECE Conveni Mapfre
Noticies

L’AECE i Fundació MAPFRE compromesos amb la integració laboral i l’ocupació

març 22, 2022

El més llegit d'avui

  • Guillermo Vallet: “La apuesta por la cultura, la sostenibilidad y la conciliación son los grandes retos de futuro del sector turístico”

    Guillermo Vallet: “La apuesta por la cultura, la sostenibilidad y la conciliación son los grandes retos de futuro del sector turístico”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mónica Seara y Aitor Goikoetxea (IFPRL): “Las empresas invierten muchos recursos en la gestión de la PRL pero todavía queda mucho trabajo por realizar”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Sofía Ferreira: “Heecap és un dispositiu mèdic per a prevenir i tractar l’atrofia diafragmàtica dels pacients que estan connectats a suports de ventilació mecànica a les UCI”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Laureà Folch: “Sense la participació activa i la implicació de les persones no hi ha transformació digital possible”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mònica Fernández: “Wedid és el constructor de les empreses digitals del futur amb els valors de sempre”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Marketplace Avantatges i descomptes Fes créixer el teu negoci Formació​ COVID-19 Prevenció de riscos laborals
  • Condicions d’ús
  • Privadesa
  • Política de galetes

© 2020 Foment del Treball

No Result
Veure tots els resultats
  • Nosaltres
    • Benvinguda del President de Foment
    • Benvinguda de la Presidenta de Fepime
    • Entrevista al responsable de l’Àrea de Negoci de Foment
  • Actualitat
    • Socis
    • Organitzacions
    • Opinió
  • Marketplace
  • Contacte

© 2020 Foment del Treball

Manage Cookie Consent
Aquesta web utilitza galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}